Všeobecné
obchodné podmienky
I.
Základné ustanovenia
Prevádzkovateľom
internetového obchodu (predávajúci) je:
Obchodné
meno: Danson s.r.o.
IČO:
52 180 344
DIČ:
2120930163
spoločnosť
Danson s.r.o. nie je platcom DPH
sídlo:
Ružinovská 17146/1C, 821 02 Bratislava
zápis:
Mestský súd Bratislava III, sekcia: S.r.o., vložka číslo: 134892/B
kontaktné
údaje: e-mail: drevene.puzzle@gmail.com
tel.
č.: +421 944 642 355
(ďalej
len „predávajúci“)
Tieto obchodné
podmienky (ďalej len „obchodné podmienky“) upravujú vzájomné práva a
povinnosti:
predávajúceho a
fyzickej osoby, ktorá uzatvára kúpnu zmluvu mimo svoju podnikateľskú činnosť
ako spotrebiteľ, alebo osoby, ktorá uzatvára kúpnu zmluvu v rámci svojej
podnikateľskej činnosti (ďalej len: „kupujúci“) prostredníctvom webového
rozhrania umiestneného na webovom sídle pod doménou radostzdreva.sk (ďalej je
„internetový obchod“).
Ustanovenia obchodných
podmienok sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy a v súlade
s právnymi predpismi upravujúcimi práva spotrebiteľov podľa zákona č.
102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní
služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových
priestorov predávajúceho v platnom a účinnom znení a podľa
zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v platnom
a účinnom znení s ostatnými všeobecne záväznými predpismi Slovenskej
republiky.
Odchýlne dojednanie v
kúpnej zmluve má prednosť pred ustanoveniami týchto obchodných podmienok. Obchodné
podmienky a kúpna zmluva sa uzatvárajú v slovenskom jazyku.
II.
Informácie o tovare a cenách
Informácie o tovare,
vrátane uvedenia ceny jednotlivého tovaru a jeho hlavných vlastností, sú
uvedené pri jednotlivom tovare v internetovom obchode. Ceny tovaru sú konečné,
bez poplatkov za poštovné, balné prípadne dobierku a zostávajú v platnosti
po dobu, po ktorú sú zobrazované v internetovom obchode. Toto ustanovenie
nevylučuje dojednanie kúpnej zmluvy za individuálne dohodnutých podmienok.
V internetovom obchode
sú zverejnené informácie o nákladoch spojených s balným a dodaním tovaru.
Informácie o nákladoch spojených s balným a dodaním tovaru uvedené v
internetovom obchode platia len v prípadoch, keď je tovar doručovaný v rámci
územia Slovenskej republiky.
Prípadné zľavy z kúpnej
ceny tovaru nie je možné navzájom kombinovať, ak sa nedohodne predávajúci s
kupujúcim inak.
III.
Objednávka a uzavretie kúpnej zmluvy
Náklady vzniknuté
kupujúcemu pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku v súvislosti s
uzavretím kúpnej zmluvy (náklady na internetové pripojenie, náklady na
telefónne hovory), si kupujúci hradí sám.
Kupujúci vykonáva
objednávku tovaru týmito spôsobmi:
prostredníctvom svojho
zákazníckeho účtu, ak vykonal predchádzajúcu registráciu v internetovom
obchode,
vyplnením
objednávkového formulára bez registrácie.
Pri zadávaní objednávky
si kupujúci vyberie tovar, počet kusov tovaru, spôsob platby a doručenia.
Pred odoslaním
objednávky je kupujúcemu umožnené kontrolovať a meniť údaje, ktoré do
objednávky vložil. Objednávku odošle kupujúci predávajúcemu kliknutím na
tlačidlo ODOSLAŤ OBJEDNÁVKU S POVINNOSŤOU PLATBY. Údaje uvedené v
objednávke sú predávajúcim považované za správne. Podmienkou platnosti
objednávky je vyplnenie všetkých povinných údajov v objednávkovom formulári a
potvrdenie kupujúceho o tom, že sa oboznámil s týmito obchodnými podmienkami.
Bezodkladne po obdržaní
objednávky zašle predávajúci kupujúcemu potvrdenie o obdržaní objednávky na
emailovú adresu, ktorú kupujúci pri objednaní zadal. Prílohou potvrdenia sú
aktuálne obchodné podmienky predávajúceho a formulár na odstúpenie od zmluvy. Doručením
objednávky je uzavretá kúpna zmluva.
IV.
Zákaznícky účet (registrovaný kupujúci)
Na základe registrácie
kupujúceho vykonanej v internetovom obchode môže kupujúci vstupovať do svojho
zákazníckeho účtu. Zo svojho zákazníckeho účtu môže kupujúci vykonávať
objednávanie tovaru.
Pri registrácii do
zákazníckeho účtu a pri objednávaní tovaru je kupujúci povinný uvádzať správne
a pravdivo všetky údaje. Údaje uvedené v užívateľskom účte je kupujúci pri
akejkoľvek ich zmene povinný aktualizovať. Údaje uvedené kupujúcim v
zákazníckom účte a pri objednávaní tovaru sú predávajúcim považované za
správne.
Prístup k zákazníckemu
účtu je zabezpečený užívateľským menom a heslom. Kupujúci je povinný zachovávať
mlčanlivosť ohľadom informácií nevyhnutných k prístupu do jeho zákazníckeho
účtu. Predávajúci nenesie zodpovednosť za prípadné zneužitie zákazníckeho účtu
tretími osobami. Kupujúci nie je oprávnený umožniť využívanie zákazníckeho účtu
tretím osobám.
Predávajúci môže zrušiť
užívateľský účet, a to najmä v prípade, keď kupujúci svoj užívateľský účet
dlhšie nevyužíva, či v prípade, kedy kupujúci poruší svoje povinnosti z kúpnej
zmluvy a týchto obchodných podmienok.
Kupujúci berie na
vedomie, že užívateľský účet nemusí byť dostupný nepretržite, a to najmä s
ohľadom na nutnú údržbu hardwarového a softwarového vybavenia predávajúceho,
popr. nutnú údržbu hardwarového a softwarového vybavenia tretích osôb.
V.
Platobné podmienky a dodanie tovaru
Cenu tovaru a náklady
spojené s dodaním tovaru podľa kúpnej zmluvy môže kupujúci zaplatiť
nasledujúcimi spôsobmi:
bezhotovostne vopred prevodom
na bankový účet alebo na dobierku.
Spoločne s kúpnou cenou
je kupujúci povinný zaplatiť predávajúcemu náklady spojené s balením a dodaním
tovaru v zmluvnej výške. Ak nie je ďalej uvedené výslovne inak, rozumie sa
ďalej kúpnou cenou aj náklad spojený s dodaním tovaru.
V prípade platby v
hotovosti je kúpna cena splatná pri prevzatí tovaru.
V prípade
bezhotovostnej platby je záväzok kupujúceho zaplatiť kúpnu cenu splnený
okamihom pripísania príslušnej sumy na bankový účet predávajúceho.
Tovar je kupujúcemu
dodaný:
na adresu určenú
kupujúcim v objednávke,
osobným odberom v
prevádzkach predávajúceho uvedených na stránke e-shopu.
Voľba spôsobu dodania
sa vykonáva v priebehu objednávania tovaru. Náklady na dodanie tovaru v
závislosti na spôsobe odoslania a prevzatia tovaru sú uvedené v objednávke
kupujúceho a v potvrdení objednávky predávajúcim.
Ak je predávajúci podľa
kúpnej zmluvy povinný dodať tovar na miesto určené kupujúcim v objednávke, je
kupujúci povinný prevziať tovar pri dodaní. V prípade, že je z dôvodov na
strane kupujúceho nutné tovar doručovať opakovane alebo iným spôsobom, než bolo
uvedené v objednávke, je kupujúci povinný zaplatiť náklady spojené s opakovaným
doručovaním tovaru, resp. náklady spojené s iným spôsobom doručenia.
Pri prevzatí tovaru od
prepravcu je kupujúci povinný skontrolovať neporušenosť obalov tovaru a v
prípade akýchkoľvek poškodení toto bezodkladne oznámiť prepravcovi. V prípade
zistenia porušenia obalu nasvedčujúceho neoprávnenému vniknutiu do zásielky
nemusí kupujúci zásielku od prepravcu prevziať.
Predávajúci vystaví
kupujúcemu daňový doklad – faktúru po pripísaní finančných prostriedkov na
bankový účet a následne je odoslaný na emailovú adresu kupujúceho.
Kupujúci nadobúda
vlastnícke právo ku tovaru zaplatením celej kúpnej ceny za tovar, vrátane
nákladov na dodanie, najskôr však prevzatím tovaru. Zodpovednosť za náhodnú
stratu, poškodenie či zničenie tovaru prechádza na kupujúceho okamihom
prevzatia tovaru alebo okamihom, kedy mal kupujúci povinnosť tovar prevziať ale
v rozpore s kúpnou zmluvou tak neurobil.
VI.
Odstúpenie od zmluvy
Kupujúci, ktorý uzavrel
kúpnu zmluvu mimo svoju podnikateľskú činnosť ako spotrebiteľ, má právo od
kúpnej zmluvy odstúpiť aj bez uvedenia dôvodu.
Lehota pre odstúpenie
od zmluvy predstavuje 14 dní odo dňa prevzatia tovaru. Spotrebiteľ môže
odstúpiť od zmluvy aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.
Pre odstúpenie od
kúpnej zmluvy je kupujúci povinný vypísať formulár k odstúpeniu od zmluvy
poskytovaný predávajúcim, ktorý nájde na webovej stránke v sekcii Pre
zákazníkov – odstúpenie od zmluvy. Odstúpenie od kúpnej zmluvy zašle
kupujúci na emailovú alebo doručovaciu adresu predávajúceho uvedenú v týchto
obchodných podmienkach.
Kupujúci, ktorý
odstúpil od zmluvy, je povinný vrátiť predávajúcemu tovar do 14 dní odo dňa
odstúpenia od zmluvy. Kupujúci znáša náklady spojené s vrátením tovaru
predávajúcemu, a to i v tom prípade, ak tovar nemôže byť vrátený pre svoju
povahu obvyklou poštovnou cestou.
Ak odstúpi kupujúci od
zmluvy, vráti mu predávajúci bezodkladne, najneskôr však do 14 dní od dňa
doručenia formuláru o odstúpení od zmluvy, peňažné prostriedky za dodaný tovar,
ktoré od neho prijal, a to prevodom na bankový účet kupujúceho.
Ak odstúpi kupujúci od
kúpnej zmluvy, nie je predávajúci povinný vrátiť prijaté peňažné prostriedky
kupujúcemu skôr, než mu kupujúci tovar odovzdá.
Tovar musí vrátiť
kupujúci predávajúcemu nepoškodený, neopotrebený a neznečistený a ak je to
možné, v pôvodnom obale. Nárok na náhradu škody vzniknutej na tovare je
predávajúci oprávnený jednostranne započítať proti nároku kupujúceho na
vrátenie kúpnej ceny.
Predávajúci je
oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti
tovaru alebo prerušenia výroby tovaru. Predávajúci bezodkladne informuje
kupujúceho prostredníctvom emailovej adresy uvedenej v objednávke a vráti v
lehote 14 dní od oznámení o odstúpenie od kúpnej zmluvy všetky peňažné
prostriedky vrátane nákladov na dodanie, ktoré od neho na základe zmluvy
prijal, a to rovnakým spôsobom.
VII.
Reklamačný poriadok
Predávajúci zodpovedá za
poškodenia, ktoré má predmetná vec pri prevzatí tovaru kupujúcim. Záručná doba
na tovar dodaný predávajúcim je 24 mesiacov, ak je na tovare, obale alebo
návode k nemu vyznačená lehota na použitie, neskončí sa záručná doba pred
uplynutím tejto lehoty. Záručná doba začína plynúť od prevzatia veci kupujúcim.
Predávajúci zodpovedá
kupujúcemu, že tovar pri prevzatí nemá vady. Najmä predávajúci zodpovedá
kupujúcemu, že v dobe, kedy kupujúci tovar prevzal:
má tovar vlastnosti,
ktoré si strany dojednali, a ak chýba dojednanie, má také vlastnosti, ktoré
predávajúci alebo výrobca popísal,
sa tovar hodí k účelu,
ktorý pre jeho použitie predávajúci uvádza alebo ku ktorému sa tovar tohoto
druhu obvykle používa,
je tovar v
zodpovedajúcom množstve a tovar vyhovuje požiadavkám právnych predpisov.
V prípade výskytu vady
môže kupujúci predávajúcemu predložiť reklamáciu a požadovať:
ak ide o vadu, ktorú je
možné odstrániť:
výmenu tovaru za nový
tovar,
ak ide o vadu, ktorú
nemožno odstrániť:
primeranú zľavu z
kúpnej ceny,
odstúpiť od zmluvy.
Kupujúci má právo
odstúpiť od zmluvy
ak má tovar vadu, ktorú
nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec
bez vady,
ak nemôže tovar riadne
užívať pre opakovaný výskyt vady alebo vád po oprave,
ak nemôže riadne tovar
užívať pre väčší počet vád tovaru.
Predávajúci je povinný
prijať reklamáciu. Spotrebiteľ môže reklamáciu uplatniť aj u osoby určenej
predávajúcim. Ak reklamáciu spotrebiteľa vybavuje osoba určená predávajúcim,
táto môže reklamáciu vybaviť iba odovzdaním opraveného tovaru, inak reklamáciu postúpi
na vybavenie predávajúcemu. Predávajúci je povinný kupujúcemu vydať písomné
potvrdenie o tom, kedy kupujúci právo uplatnil, čo je obsahom reklamácie a aký
spôsob vybavenia reklamácie kupujúci požaduje, ako aj potvrdenie o dátume a
spôsobe vybavenia reklamácie, vrátane potvrdenia o vykonaní opravy a dobe jej
trvania, prípadne písomné odôvodnenie zamietnutia reklamácie. Pre uplatnenie
reklamácie spotrebiteľ zašle výrobok na adresu predávajúceho uvedenú v úvode
týchto obchodných podmienok alebo na adresu elektronickú s dodatočným zaslaním
výrobku. Lehota na vybavenie reklamácie začne v tomto prípade plynúť dňom
prevzatia výrobku (predmetu reklamácie).
Ak spotrebiteľ uplatní
reklamáciu, predávajúci alebo ním poverený zamestnanec alebo určená osoba je
povinný poučiť spotrebiteľa o jeho právach vyplývajúcich z reklamačného
plnenia. Na základe rozhodnutia spotrebiteľa, ktoré z práv vyplývajúcich mu z reklamačného
plnenia si uplatňuje, je predávajúci alebo ním poverený pracovník alebo určená
osoba povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch
najneskôr do troch pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamách, v odôvodnených
prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu tovaru,
najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia
reklamácie sa reklamácia vrátane odstránenia vady musí vybaviť ihneď, pričom v
odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr. Vybavenie reklamácie
vrátane odstránenia vady však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia
reklamácie. Márne uplynutie tejto lehoty sa považuje za podstatné porušenie
zmluvy a kupujúci má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu
tovaru za nový tovar. Za okamih uplatnenia reklamácie sa považuje moment, kedy
dôjde prejav vôle z kupujúceho (uplatnenie práva z reklamačného plnenia) na predávajúceho.
Ak spotrebiteľ
reklamáciu výrobku uplatnil počas prvých 12 mesiacov od kúpy, môže predávajúci
vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia; bez ohľadu
na výsledok odborného posúdenia nemožno od spotrebiteľa vyžadovať úhradu
nákladov na odborné posúdenie ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením.
Predávajúci je povinný poskytnúť spotrebiteľovi kópiu odborného posúdenia
odôvodňujúceho zamietnutie reklamácie najneskôr do 14 dní odo dňa vybavenia
reklamácie.
Predávajúci písomne
informuje kupujúceho o výsledku reklamácie, a to najneskôr do 30 dní odo dňa
uplatnenia reklamácie.
Právo z reklamačného
plnenia kupujúcemu nepatrí, ak kupujúci pred prevzatím veci vedel, že vec má
vadu, alebo ak kupujúci vadu sám spôsobil.
V prípade oprávnenej
reklamácie má kupujúci právo na náhradu účelne vynaložených nákladov
vzniknutých v súvislosti s uplatnením reklamácie. Toto právo môže kupujúci u
predávajúceho uplatniť v lehote do jedného mesiaca po uplynutí záručnej doby.
Voľbu spôsobu
reklamácie a jej vybavenia, ak je viacero možností, má kupujúci.
VIII.
Doručovanie
Zmluvné strany si môžu
všetku písomnú korešpondenciu vzájomne doručovať prostredníctvom elektronickej
pošty.
Kupujúci doručuje
predávajúcemu korešpondenciu na emailovú adresu uvedenú v týchto obchodných
podmienkach. Predávajúci doručuje kupujúcemu korešpondenciu na emailovú adresu
uvedenú v jeho zákazníckom účte alebo v objednávke.
IX. Mimosúdne riešenie
sporov
Spotrebiteľ má právo
obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so
spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že
predávajúci porušil jeho práva. Spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie
alternatívneho (mimosúdneho) riešenia sporu u subjektu alternatívneho riešenia
sporov, ak predávajúci na žiadosť podľa predchádzajúcej vety odpovedal
zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania. Týmto nie je
dotknutá možnosť spotrebiteľa obrátiť sa na súd.
K mimosúdnemu riešeniu
spotrebiteľských sporov z kúpnej zmluvy je príslušná Slovenská obchodná
inšpekcia, so sídlom: Prievozská 32, 827 99 Bratislava, IČO: 17 331 927, ktorú
je možné za uvedeným účelom kontaktovať na adrese Slovenská obchodná inšpekcia,
Ústredný inšpektorát, Odbor medzinárodných vzťahov a alternatívneho riešenia
sporov, Prievozská 32, 827 99 Bratislava 27, alebo elektronicky na ars@soi.sk
alebo @soi.sk. Internetová adresa: https://www.soi.sk/. Platformu pre riešenie
sporov on-line nachádzajúcu sa na internetovej adrese
http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využiť pri riešení sporov medzi
predávajúcim a kupujúcim z kúpnej zmluvy.
Európske spotrebiteľské
centrum Slovenská republika, so sídlom Mlynské nivy 44/a, 827 15 Bratislave,
internetová adresa: http://esc-sr.sk/ je kontaktným miestom podľa Nariadenia
Európskeho parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 z 21. mája 2013 o riešení spotrebiteľských
sporov on-line a o zmene nariadenia (ES) č. 2006/2004 a smernice 2009/22/ES
(nariadenie o riešení spotrebiteľských sporov on-line).
Predávajúci je
oprávnený k predaju tovaru na základe živnostenského oprávnenia. Živnostenskú
kontrolu vykonáva v rámci svojej pôsobnosti príslušný Okresný úrad odbor
živnostenského podnikania. Slovenská obchodná inšpekcia vykonáva vo vymedzenom
rozsahu okrem iného dozor nad dodržiavaním zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane
spotrebiteľa v znení neskorších predpisov.
Činnosť predávajúceho
podľa zákona č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode a o zmene a doplnení
zákona č. 128/2002 Z. z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany
spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002
Z. z. v znení neskorších predpisov podlieha orgánu dozoru – Inšpektorát SOI pre
Bratislavský kraj Bajkalská 21/A, P. O. BOX č. 5, 820 07 Bratislava.
X.
Záverečné ustanovenia
Všetky dojednania medzi
predávajúcim a kupujúcim sa spravujú právnym poriadkom Slovenskej republiky. Ak
vzťah založený kúpnou zmluvou obsahuje medzinárodný prvok, strany sa dohodli,
že vzťah sa riadi právom Slovenskej republiky. Týmto nie sú dotknuté práva
spotrebiteľa vyplývajúce z všeobecne záväzných právnych predpisov.
Predávajúci nie je vo
vzťahu ku kupujúcemu viazaný žiadnymi kódexmi správania v zmysle ustanovení
zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov.
Všetky práva k webovému
sídlu predávajúceho, najmä autorské práva k obsahu, vrátane rozvrhnutia
stránky, fotografií, filmov, grafiky, ochranných známok, loga a ďalšieho obsahu
a prvkov, prináleží predávajúcemu. Je zakázané kopírovať, upravovať alebo inak
používať webové sídlo a jeho zložky alebo ich časť bez súhlasu predávajúceho.
Predávajúci nenesie
zodpovednosť za chyby vzniknuté v dôsledku zásahu tretích osôb do internetového
obchodu alebo v dôsledku jeho použitia v rozpore s jeho určením. Kupujúci
nesmie pri využívaní internetového obchodu používať postupy, ktoré by mohli mať
negatívny vplyv na jeho prevádzku a nesmie vykonávať žiadnu činnosť, ktorá by
mohla jemu alebo tretím osobám umožniť neoprávnene zasahovať či neoprávnene
užívať programové vybavenie alebo ďalšie súčasti tvoriace internetový obchod a
užívať internetový obchod alebo jeho časti či softwarové vybavenie takým
spôsobom, ktorý by bol v rozpore s jeho určením či účelom.
Kúpna zmluva vrátane
obchodných podmienok je archivovaná predávajúcim v elektronickej podobe a nie
je verejne prístupná.
Znenie obchodných
podmienok môže predávajúci meniť či dopĺňať. Týmto ustanovením nie sú dotknuté
práva a povinnosti vzniknuté po dobu účinnosti predchádzajúceho znenia
obchodných podmienok.
Tieto obchodné
podmienky nadobúdajú účinnosť dňom 01.1.2024.
V Bratislave, 01.02.2024